woensdag 3 augustus 2011

Dagtocht met Jeep NOT!

Vandaag zouden we met een 4wheeldrive een aantal dorpen bezoeken. Het bleek met een minibus te zijn. Maakte in feite niet uit. We werden naar 3 dorpen gebracht waar we vanaf de verharde weg naar toe liepen. Dat lopen en de dorpen waren de moeite wel waard. In de dorpen hebben we even gezeten, rondgekeken, gedronken en gegeten. Heel erg stil daar. Ik zou er zo een paar dagen kunnen zitten. Is niet helemaal de bedoeling. Er overnachten wel mensen tijdens een trekking. Het werkt zoals het is georganiseerd, of niet, blijkbaar.

'We' zijn twee Nederlandse meiden en ik. Zij boekten de trip, maar hadden nog iemand nodig om het betaalbaar te maken. Zij reizen morgen weer verder en ik ga morgen met 2 andere backpackers een trekking doen naar andere dorpen.

Ik wilde een andere route (alleen) lopen. Alleen. Maar die kan zonder gids, omdat die minder lastig is. En minder interessant. Dus morgen weer lopen. Dat lopen is wel zwaar erg veel dalen en stijgen en waarsch zo'n 20 km. Hoop ik eindelijk kaneel te zien. De plant dan.

Het contact met andere toeristen is echt low level (R ;). Iedereen is op zichzelf. Als ik collegatoeristen groet reageren ze vaak niet eens. Ook prima.

Reizen langs het noorden via een nationaal park naar Halong Bay wordt afgeraden en is niet mogelijk. Welke van de twee waar is maakt niet zoveel uit. Het zal op z'n minst onverstandig zijn, in m'n eentje. Alle reisdoelen rond Hanoi gaan ook via Hanoi. Morgen nog niet.

1 opmerking:

  1. Dude... je hoeft geen 20km te lopen om kaneel te zien hoor ;-) Maar wel leuk, zo'n trekking!

    BeantwoordenVerwijderen