vrijdag 19 augustus 2011

Kookles, Food from Hué

Ik heb vanochtend kookles gehad. Eerst naar de markt. Om 8 uur al. Hoewel dat redelijk laat is, aangezien de markt al om 4 uur begint.  Mijn kokkin kocht groente, vlees en garnalen en legde van alles uit over hetgeen ze kocht en wat er in de buurt lag. 

Na de markt terug naar restaurant Waterland (echt waar :). Achterin was een tafel ingericht waar we gingen koken. Zij en nog een meisje demonstreerden en ik kon daarna aan de slag. We maakten 3 gerechten. Banh Khoai (een pannenkoek met Hué pindasaus), Nem chay (loempiaatjes op 2 manieren klaargemaakt, met een vissaus) en Bun Bo Hué (miesoep met rundvlees). 

Telkens als een gerecht klaar was, aten we het samen op. Dwz het was redelijk veel en we kregen het ook niet op. Een vierde gerecht was er ook nog (met vis), maar het was te veel om ook nog op te eten. Ik heb van alle 4 de recepten, dus dit stukje Vietnam neem ik in elk geval mee naar huis. 

Maandag heb ik nog een kookles. Dan Food from Hanoi. Die van vandaag was klein van opzet; ik was de enige deelnemer in een klein restaurantje. Die van maandag lijkt groter en is nogal wat duurder. Deze was in elk geval erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten