donderdag 11 augustus 2011

Bich Dong Pagoda

Bich Dong bestaat uit 3 grottempels, die onder elkaar liggen en met trappen van zeg 100 en 50 treden te bereiken zijn. Bij de bovenste stond een bordje met 'climb up'. Geen trap, maar rotsen. Ik was de enige daar en ben gaan klimmen. Met slippers aan, het regende zacht en klei tussen de rotsen was het behoorlijk glad. Ik had echt al mijn aandacht nodig voor elke stap. Bovenaan was niets behalve een mooi uitzicht en voldoening.

DSC04120

Een durianboom. Nooit eerder gezien of maar gedacht dat die megavruchten zo aan boom groeiden. Ik wil er graag één proberen, maar ze worden steeds al voorgesneden aangeboden, met vliegen enzo. Wie weet gaat het nog gebeuren.

1 opmerking:

  1. Man, ik zou constant in een deuk liggen met namen zoals 'bich dong', klinkt in het engels toch echt als iets anders.
    Wel leuk, de loempiatent tussen de oude en de nieuwe ebbingestraat die heet Bich Nhung... die is vast ook vietnamees! :D

    BeantwoordenVerwijderen