donderdag 11 augustus 2011

Onverwacht Feestje

Gisteravond werd ik, na een blokje om, achterop de scooter gevraagd bij een jongen van het hotel. Geen idee waar we heen gingen, maar we stopten om de hoek (!). Daar waren nog 3 toeristen en verder allemaal Vietnamezen voor deur van een ca phé. Let' party, zei iemand, maar het bier bleek op.

We stapten allemaal weer op de scooter en reden naar een 2e plek een straat verder. Daar ook niet. Op een 3de plek was het vol, maar het terras werd uitgebreid bij de buren voor de deur. Plastic tafels, stoelen en kannen bier verschenen. Een groenteomelet ("Good for men, hèhè. With medicine vegetable"), tofublokjes, mandjes vol mintblaadjes, doppinda's en sausjes werden op tafel gezet. Ondertussen werden de bierglazen met wat bier bierschoon gemaakt.

We aten, praatten luidruchtig, volgens goed Vietnamees gebruik, en proostten bij elke slok. Na een paar slokken werd het glas weer bijgevuld. Geen idee hoeveel we dronken dus. Maar het was een licht plaatselijk biertje, dus we konden rusten doorproosten.

Terug bij het hotel gebakken kip met groenten gegeten en vroeg gaan slapen.

2 opmerkingen:

  1. haha, geweldig! Ik zie het helemaal voor me :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is nog een proostfoto. Even geduld. De internetverbinding in het hotel is heel erg traag. Morgen heb ik een dagje vrij (vandaag was hard werken). Dan heb ik vast wel even tijd.

    BeantwoordenVerwijderen