zondag 7 augustus 2011

Cat Ba, zaterdagavond

Gisteren rond 6 uur bij mijn huidige hotel aan gekomen. Ik was 24 uur onderweg geweest en heb echt het eerste de beste gepakt. De Karaoke stond zo hard aan dat we elkaar niet konden horen. De prijs was verdubbeld omdat in het weekend veel Vietnamezen hierheen gaan om weekend te vieren.

Na een douche voelde ik me een stuk prettiger en ben de straat van mijn hotel uitgelopen. Het was DRUK. Het krioelde van de mensen. Kinderen van 3 tot 5 jaar werden vermaakt met botsauto's. Ze reden continu iedereen tegen de schenen. Zoveel bedrijvigheid heb ik nog niet eerder gezien hier. Restaurants afgeladen met schreeuwende families. Ik was verbaasd hoe gezellig al ze het hadden. Veel resaurants hadden grote aquaria staan met zwemmende zeebeesten. Ik ben in één van de niet al te netjes ogende restaurants gaan zitten. Kreeg de kaart en bestelde iets waar in het Engels 'vis' bij stond. De ober verzekerde me 'no fish'. Die zal op geweest zijn. Hij stond erop dat ik het gerecht erboven koos. tegen mijn voorkeur in (zacht uitgedrukt) koos de tôm; gamba's met tamarinde. Lekkurr! Geen spoor van de smaak zoals ik die ken. Omdat ik nooit gamba's eet had ik geen ervaring met het pellen. Het uit elkaar trekken ging best goed. Gelukkig heb ik altijd goed opgelet ;) Ik heb een foto van de resten (kijk bij meer foto's).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten